Орієнтування у просторі

Орієнтування у просторі

  • Одним з умінь, яке важливо опанувати дошкільнику, є ОРІЄНТУВАННЯ У ПРОСТОРІ, яке починається з визначення власних частин тіла, далі – частин тіла тварин, ляльки, визначення понять “вгорі-знизу”, “над-під”, “ліворуч-праворуч” та ін.
  • Починати потрібно з впровадження даних понять в життя, коли Ви просто вказуєте, що ви зараз взуваєте праву ніжку, потім ліву, кидаєте м’ячик вгору, потім вниз і т.д.
  • Коли малюк підростає і може виконувати розвиваючі ігри, я рекомендую такі завдання:
  • - Взяти маленьку іграшку і будь-яку сюжетну картинку і просити малюка ставити іграшку “на дах”, “під лавку”, ліворуч від дерева, праворуч від дерева. ВАЖЛИВО – Коли визначаєте “зліва-справа” на картинці, то що стосується неживих істот, то це збігається з тим, як ми дивимося на картинку, наприклад: “Праворуч від груші” це там, де у нас права рука, а ось “Праворуч від дівчинки “ми повинні враховувати, де саме у дівчинки права і ліва рука, а це вийде навпаки від нашої правої і лівої руки. Для цього я сідаю навпроти дитини і пояснюю, що якщо ми дивимось один одному в обличчя, то права і ліва руки у нас навхрест, а якщо дивимося в спину, то там, де у нас права і ліва руки, там і в іншої людини. Варіант з людьми складніший, тому його потрібно застосовувати вже перед самою школою, коли дитина добре орієнтується в понятті “ліво-право”.
  • - Сховати іграшку, яку любить дитина, і керувати малюком, коли він буде її шукати: йди вліво, вправо, нижче, вище і т.д.
  • - Друковані завдання (або намалюйте від руки самі), де потрібно розфарбувати птахів, які на дереві, наприклад, коричневим кольором, а під деревом – сірим. Або прапорці, що дивляться вліво – червоним кольором, а ті, що дивляться вправо – зеленим. У машини, що прямують вліво – завантажити по три цеглини, а ті, що прямують вправо – по чотири і т.д.
  • - Ігри – Протилежності – знаходити картки, де, наприклад, м’ячик під столом, а ваза на столі; собачка за будкою, а на іншій картинці перед будкою і т.д.
  • - І, без перебільшення, ХІТ у мене на уроках – це малювати по клітинках. Берете листочок в клітинку, ставите дитині крапку в кутку клітинки і починаєте диктувати, а дитина малювати: “Дві клітини вниз, одна клітинка праворуч, три вниз” і так далі, щоб вийшла форма тварини або будь-чого іншого! Заготовки цих малюнків можна знайти в інтернеті. Спочатку дитині не кажіть, що в неї вийде, щоб зберігати інтерес до кінця завдання. Це працює «на ура», при чому, що розвиває не тільки просторову орієнтацію, а й дрібну моторику, готуючи руку до письма.

Немає коментарів:

Дописати коментар